woensdag 24 juli 2019

Een groet uit de havens

Aan boord in de haven van Gent
Eerder dit jaar schreven we over het werk van havenevangelist Alexander Eberson. We zijn blij met het contact en onlangs kregen we een nieuwsbrief van hem waar we graag wat stukjes uit willen aanhalen... zo bemoedigend!

Een stukje persoonlijke achtergrond: "Eerst deed ik een studie Theologie in Brussel. Daarna volgde ik de kerkelijke opleiding en werd ik als dominee bevestigd. Ik heb in een drietal gemeentes gediend. In mijn laatste gemeente werkte ik met plezier een aantal dagen per week als havenaalmoezenier in de haven van Zeebrugge."

Altijd blij met aandacht en materialen
"Begin 2019 ben ik begonnen met mijn werk als havenpastor in de havens van Terneuzen en Gent (fulltime). Daarom zijn we als gezin in Terneuzen gaan wonen. Mijn vrouw Tonja geeft les op een christelijke basisschool in Axel en onze dochter Hannah gaat er naar school."

Over zijn scheepsbezoeken schrijft hij heel enthousiast: "Tijdens een scheepsbezoek in Terneuzen werd mij door een aantal zeelui verteld dat één collega bemanningslid die dag 41 jaar was geworden. Ik ben na het scheepsbezoek een verjaardagstaart voor hem gaan halen. Ik zei tegen hen: ‘God vergeet jullie niet!’ De jarige zeeman had dit nog nooit meegemaakt."
De jarige zeeman

"Op één van mijn scheepsbezoeken in Gent heb ik een grote Bulgaarse huisbijbel weggegeven voor de 22 Bulgaren op dat schip. Daarnaast liet ik ook een kleine Oekraïense Bijbel achter voor de enige Oekraïner op het schip. De mannen vonden dit leuk en werden daardoor ook bemoedigd. De Bijbels werden met interesse ontvangen."

Evangelisatiematerialen
Alexander kent het belang van netwerken, hij heeft inmiddels niet alleen met Traveling Light contact gelegd, maar ook met mensen van Boekhandel Oase, het Leger des Heils en Dorcas. Allemaal mensen die een hart hebben voor het evangelisatiewerk in de havens van Terneuzen en Gent.

En dan nog wat cijfers: In de afgelopen maanden heeft Alexander 85 Bijbels (Tagalog, Russisch, Oekraïens, Pools), 50 zakjes met paaseitjes, 30 Pocketkruisjes, 15 Kinderbijbels (Engels), 5 CD’s worship, 2 DVD’s (Ruth en Johannes evangelie), 5 DVD’s Jezus film, 15 gebreide mutsen en 1 boek 'Jezus, onze bestemming' weg mogen geven.

Een hartelijke groet
De Christenen zijn blij met zijn bezoeken, want soms voelen ze zich eenzaam aan boord en hebben behoefte aan een gesprek of gebed, en de niet-Christenen of anders-gelovigen vinden de bezoekjes en persoonlijke aandacht heel fijn.

Als je Alexander wilt helpen om Bijbels en andere materialen te kopen, maak dan je gift over op rekening NL91RABO0118582275 t.n.v. Traveling Light onder vermelding van: HAVENEVANGELISATIE.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Heel fijn om te vernemen dat God overal naar Zijn kinderen omziet

Traveling Light zei

Jazeker, ook deze mannen heeft Hij lief!