vrijdag 18 juli 2014

Groeten uit Tbilisi, Georgië

Groepslessen
Enkele weken geleden kondigden we project Teen Challenge Tbilisi in Georgië aan. We willen de directors Blair & Althea Greive aanmoedigen en helpen om hun werk onder verslaafden en daklozen uit te breiden door (in elk geval) financiële steun te bieden.

We hebben al bijna een bedrag van 2,200 euro bij elkaar. Met dat geld kunnen zij voorlopg een extra werker in dienst nemen: Giorgi.
Het werk van Teen Challenge in Georgië is opgezet door Doug en Anna Boyle. Zij waren ook de pioniers die het werk van Teen Challenge in Kazachstan hebben opgezet. Het is prachtig om te horen (wij hebben heel veel spannende verhalen van Doug zelf gehoord!) en zien hoe zij met heel veel energie en liefde een centrum en programma opzetten en dat (soms jaren later) weer overdragen aan een volgende generatie!

Ondertussen in Georgië... Blair en Althea runnen het huis met hetzelfde enthousiasme, zij hebben veel toekomstplannen! Eén van de mannen die afgelopen winter het rehabilitaiteprogramma voltooide is Giorgi, hij heeft aangegeven zich in te willen zetten voor het werk onder de verslaafden, hopelozen en daklozen in Georgië. Hij vertelt het volgende:

Giorgi
'Ik ben Giorgi, ik ben 34 jaar oud. Ik ben verslaafd geweest aan alcohol en drugs sinds mijn veertiende. Mijn leven was volkomen vernietigd en niemand kon me helpen. Op mijn 32e kwam ik radeloos en hopeloos het rehabilitaiteprogramma binnen. In het programma ontmoette ik Jezus en Hij heeft me geholpen om vrij te komen van mijn verslavingen. Met Gods hulp heb ik het programma afgemaakt en nu ben ik anderen dienstbaar als werker bij Teen Challenge. Ik heb vreugde in mijn hart en hoop iedere dag op het goede dat God zal doen.'

Kijk, daar worden wij heel blij van. Mensen uit de duisternis halen en in het licht zetten, zodat ook zij een volwaardig bestaan kunnen opbouwen. Er zijn nog heel veel mannen zoals Giorgi die redding nodig hebben. Inmiddels zijn er ook grote plannen voor de start van een vrouwenhuis! YES!

Als je hun werk wilt steunen, maak dan vandaag nog een gift over op rek. nr. NL91RABO0118582275 t.n.v. Traveling Light (ANBI erkend). Wat dit project betreft (en we gaan ervanuit dat dit nog maar het prille begin is van hulp die we kunnen gaan bieden) hebben we nog zo'n 400 euro nodig, teneinde het beoogde bedrag te halen. We zien uit naar jullie giften!

Geen opmerkingen: